onsdag 2 december 2009

Sömn stavas med Z

Åh herregud! Det arbetslösa livet gör följande med mig just nu;

  • man vänder på dygnet
  • man mister det sociala vanliga livet eftersom man sover bort halva dagen
  • man spontanfestar mitt i veckan
  • man får alldeles för mycket tid att tänka, och tänker då inte på att söka nya jobb, utan mer "är det helg snart igen?"
  • man surfar på onödiga sidor och råkar köpa massa saker online som man varken behöver eller har råd med
  • man hetsringer folk när man vaknar, typ 15. tiden när de är på jobbet
  • man undrar om man kan bygga en tidsmaskin
OCH just när jag bestämt mig för att kolla upp en jobbgrej har de stängt av mitt mailkonto. Det är som att universum gillar att sänka mig lite just nu. Lagom dags till 25års krisen. HA! Kul skämt. You should do stand-up, God.

Men jag är rätt säker på att det som vanligt kommer en bra period snart igen. Lagom tilll januari, när A-Kassan glömmer att betala ut mina pengar och jag får flytta tilllbaka till Väsby. Kanske det finns bittert.

0 kommentarer: